كربلا

 

 

عالم به حيرت مانده است،بركربلايت ياحسين   دنيانديده چشم خود،چون نينوايت ياحسين 

آن يوم عاشوراييت،درس شرفت است وبس    دربتن مادربسته اي ،عهدباخدايت ياحسين

                                  **********

دل هواي كربلادارد،خداياهمتي                  ديدن كوي بلادارد،خداياهمتي     

يادسالارشهيدان،سرورآزادگان                   مشك احوال آقادارد،خداياهمتي

                               **********

تالطف خداشامل حالم گرديد                      باب كرمش رخنه به كارم گرديد

بااينكه گداي درارباب خودم                      اين فخرجهان شامل جامم گرديد

                           **********

بردرددلم رضاست دلـبر                           برسردلم خداست دلبر

برخال رخ وروي ماهش                         حاشاكرمش آقاست دلبر

                      **********

حاشاكرمت كه سرفرازم كردي                     بايك نگهت بنده نوازم كردي

بردست گرفتم علم سبزت را                       هرآنچه نيازه بي نيازم كردي

 

 

 

 

 

امام حسين

ادامه نوشته

عاشق كربلا

 
 
 
 
 
 

دعوت كن ايم كربلا،بوسم مزارت ياحسين     قسمت كن آيم مقدمت،بويم مزارت ياحسين

آغوش گيرم مرقدت،اسرارگويم محضرت      بااشك چشمانم آقا،شويم مزارت ياحـسين

                                    **********

برهواي كربلا،هرلحظه دل پر مي زند         ديدن شش گوشه، قبرت سينه شهپرميزند

مي كشم هردم نفس،برعشق توآقاي من         دل به كوي دلبرم،هرلحظه پرپر مي زند
 
 

زندگی نامه مقدس اردبیلی

مقدس اردبیلی

مقدّس اردبيلى، شاگردى داشت كه به او دانش ورفتار نيكو ياد مى داد كه اهل تفرش بود ونام او مير علام بود وبى نهايت دانا وباورع بود.

آن شاگرد مى گويد: يك شب وقتى مطالعه كردن من تمام شد، نيمه هاى شب شده بود كه از اتاقم بيرون آمدم ونگاهى به اطراف حرم شريف كردم وآن شب بسيار تاريك بود.

ناگهان يك مرد را ديدم كه رو به حرم شريف حضرت على (عليه السلام) كرده است، گفتم: (شايد اين دزد است وآمده چيزى از قنديلها را بدزدد).

بنابراين از آنجايى كه ايستاده بودم، پايين آمدم وآهسته به او نزديك شدم در حالى كه او مرا نمى ديد.

او به نزديكى هاى حرم مطهّر رفت وايستاد. ناگهان ديدم قفل باز شد وافتاد وهمچنين درب دوّم وسوّم نيز به همين ترتيب باز شد واو به داخل قبر مطهّر شرف ياب شد.

سلام كرد واز طرف قبر مطهّر جواب سلام داده شد. سپس با امام (عليه السلام) در مورد مسائل علمى صحبت كرد ومن از صحبت كردنش، او را شناختم كه استادم مقدّس اردبيلى است. سپس از حرم بيرون رفته واز شهر هم بيرون شد وبه طرف مسجد كوفه رفت.

پس من پشت سر او رفتم واو مرا نمى ديد. چون به محراب مسجد رسيد شنيدم كه با شخصى ديگر در مورد همان مسأله سخن مى گويد.

سپس برگشت ومن از پشت سر او برگشتم واو مرا نمى ديد. وقتى رسيد به دروازه ولايت، روز شده بود.

خودم را به او نشان دادم وگفتم: (اى سرور من! من خودم از اوّل تا آخر با شما بودم به من بگو كه شخص اوّلى چه كسى بود كه در مرقد مطهّر با او صحبت مى كردى وشخص دوّم چه كسى بود كه در كوفه با او صحبت مى كردى؟)

ايشان از من قول گرفت كه در مورد راز او با كسى صحبت نكنم تا او فوت كند. سپس به من فرمود: (اى فرزند من! در مورد بعضى از مسئله ها به مشكل برمى خورم بنابراين شبها به نزد قبر امير المؤمنين (عليه السلام) مى روم ودر مورد آن مسئله با آن حضرت صحبت مى كنم وجواب مى شنوم. حضرت على (عليه السلام) امشب مرا به نزد حضرت مهدى (عليه السلام) فرستاد وفرمود: (فرزندم مهدى امشب در مسجد كوفه است. به پيش آن حضرت برو واين مسئله را از او سؤال كن).و آن شخص حضرت مهدى (عليه السلام) بود.

در نقل ديگرى آمده است كه شاگرد مقدّس اردبيلى چنين مى گويد: من در پشت سر او بودم تا آنكه نزديك مسجد حنّانه شد. در اين هنگام سرفه ام گرفت به طورى كه نتوانستم سرفه نكنم ووقتى سرفه مرا شنيد توجّهش به من جلب شد مرا شناخت وگفت: تو مير علامى؟

گفتم: بلي.

گفت: اينجا چه مى كنى؟

گفتم: من با شما بودم در وقتى كه داخل مكان مقدّسه شدى تا الان وتو را به حقّ صاحب قبر قسم مى دهم كه من را در مورد مسائلى كه امشب براى تو از اوّل تا آخر اتّفاق افتاد باخبر كني.

گفت: مى گويم به شرطى كه تا وقتى كه من زنده هستم به هيچ كسى نگويي.

وقتى كه من قول دادم، گفت: (من در مورد بعضى مسئله اى فكر مى كردم ولى آن مسئله براى من مشكل بود. فكر كردم كه نزد حضرت امير المؤمنين (عليه السلام) بروم وآن مسئله را از ايشان سؤال كنم.

وقتى پيش آن حضرت رسيدم در حرم بدون كليد باز شد همانطورى كه ديدى واز خداوند خواستم كه حضرت امير المؤمنين (عليه السلام) جواب مرا بدهد. در آن وقت صدايى از قبر آمد كه گفت: به مسجد كوفه برو واز حضرت قائم (عليه السلام) در آنجا سؤال كن؛ چون او امامِ زمان تو است

ادامه نوشته

فرودهواپیمای نظامی برروی ناو

سایت دیلی میل در یک گزارش تصویری از فرود زیبای هواپیمای بدون سرنشین بر روی ناو هواپیمابر آمریکایی خبر داد که این امر برای اولین بار تحقق یافته است. این هواپیمای بدون شرنشین متعلق به نیروی دریایی آمریکا بوده است که این فرود موفقیت آمیز باعث خواهد شد تا استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در آبهای بین المللی شدت گیرد.
     
     طبق گفته های مقامات نیروی دریایی، استفاده از هواپیماهای بدون شرنشین می تواند موفقیت های بیشتری را برای بمباران مناطق امنیتی بوجود آورد.
     
     به هر حال این موفقیت بزرگ نظامی اولین بار توسط نیروی دریایی آمریکا در روز چهارشنبه شکل گرفت. علاوه بر این، آمریکا بعد از این نیازی به اجازه و پایگاهی برای هواپیماهای بدون سرنشین خود در دیگر کشور ها ندارد.

    
    

     

     

     



آشنایی با جنگنده فوانسوی داسو رافال( Dassault Rafale)،

داسو رافال(به فرانسوی: Dassault Rafale)‏ هواپیمای جنگنده فرانسوی دوموتوره چندمنظوره است که توسط شرکت هوانوردی داسو ساخته شده است. داسو این هواپیما را جنگنده‌ای همه‌منظوره با قابلیت پنهان‌گری نسبی توصیف کرده که قادر است همزمان وظایفی همچون برتری هوایی، بمباران اهداف زمینی، شناسایی و مأموریت‌های بازدارندگی اتمی را ایفا کند.


نوع هواپیما جنگنده چندمنظوره
کشور سازنده فرانسه
شرکت سازنده شرکت هوانوردی داسو
نخستین پرواز ۴ جولای ۱۹۸۶
تاریخ بکارگیری ۴ دسامبر ۲۰۰۰
وضعیت کنونی فعال
بکارگیرنده(ها) فرانسه (نیروی هوایی فرانسه، نیروی دریایی فرانسه)، هند
هزینهٔ پروژه ۲۷/۸۲ میلیارد یورو (سال ۲۰۰۶)
بهای هر فروند رافال سی:۶۴ میلیون یورو. رافال ام:۷۰ میلیون یورو
مدل‌های دیگر تک کابین M که مخصوص ناو هواپیما براست.

دوکابین B که مخصوص نیروی هوایی است. تک کابین C که باز متعلق به نیروی هوایی است



طراحی این هواپیما به طرح مشترک نیروی هوایی و دریایی فرانسه در اواخر دهه ۱۹۷۰ به همراه چهار کشور اروپایی دیگر آلمان، بریتانیا، ایتالیا و اسپانیا برای ساخت یک جنگنده چابک باز می‌گردد. اختلافات در مورد تقسیم کار و قابلیت‌های این هواپیما موجب شد تا فرانسوی‌ها از این طرح جدا شده و طراحی هواپیمای جداگانه‌ای را بر اساس دستاوردهای این طرح آغاز کنند. نخستین پیش‌نمونه رافال در سال ۱۹۸۶ پرواز کرد اما کاهش بودجه پروژه در پایان جنگ سرد به تأخیر زیاد در اتمام این پروژه منجر شد و نهایتا این جنگنده در سال ۲۰۰۰ در نیروی هوایی و نیروی دریایی فرانسه عملیاتی شد. طرح چهار کشور دیگر نیز به ساخت یوروفایتر تایفون انجامید. فرانسه از این جنگنده در جنگ افغانستان و طرح پرواز ممنوع لیبی استفاده کرده‌است.

هم‌اکنون فرانسه تنها کاربر این جنگنده است اما نیروی هوایی هند نیز در ژانویه سال ۲۰۱۲ قرارداد خرید ۱۲۶ فروند داسو رافال را به ارزش ۱۰٬۴ میلیارد دلار نهایی کرد که ۱۸ فروند آن در سال ۲۰۱۵ به این کشور تحویل داده خواهد شد و بقیه در این کشور تولید می‌شوند. رقبای این جنگنده در رقابت تعیین جنگنده چندمنظوره جدید نیروی هوایی هند اف-۱۶، اف-۱۸ سوپرهورنت، میگ-۳۵، یاس-۳۹ گریپن و یوروفایتر تایفون بودند که در نهایت رافال بالاتر از نزدیکترین رقیب خود یوروفایتر تایفون به عنوان برنده این رقابت انتخاب شد. نیروی هوایی کره جنوبی، سنگاپور و سوئیس نیز به بررسی این جنگنده پرداختند اما در نهایت کره و سنگاپور اف-۱۵ ایگل و سوئیس جنگنده سوئدی یاس-۳۹ گریپن را به جای آن انتخاب کردند. نیروی هوایی امارات نیز به خرید نوع ارتقایافته‌ای از رافال با رادار و موتور قدرتمندتر و موشک‌های هوابه‌هوای پیشرفته‌تر علاقمندی نشان داده‌است و در حال بررسی این هواپیما و مقایسه آن با یوروفایتر و اف/آ ۱۸ سوپرهورنت است. نیروی هوایی قطر نیز در حال بررسی رافال و مقایسه آن با اف-۳۵، اف-۱۸ سوپرهورنت، اف-۱۵ ایگل و یوروفایتر تایفون برای جایگزینی جنگنده‌های میراژ-۲۰۰۰-۵ خود است. کانادا، لیبی، برزیل و کویت هم از دیگر کشورهایی هستند که به احتمال خرید رافال توسط آن‌ها مطرح شده است.

رافال جنگنده‌ای کاملا ملی است که از یک بدنه پروازی کاملا جدید با طراحی فرانسوی و نیروی محرکه، اویونیک، و سلاح‌های فرانسوی استفاده می‌کند. با توجه به اندازه نه چندان بزرگ نیروهای مسلح فرانسه تنها راه برای اقتصادی کردن این پروژه این بود که جایگزینی برای تمام جنگنده‌های موجود این ارتش باشد؛ از جنگنده‌های باستانی ووت اف-۸ کروسادر نیروی دریایی تا هواپیماهای تجسسی استراتژیک میراژ‌ آی‌وی‌پی. در نتیجه این برنامه به یک پروژه بسیار پرخرج تبدیل شد که مجبور بود با پروژه‌های بزرگ دیگر ارتش فرانسه مثل ناو هواپیمابر اتمی شارل دوگل نیروی دریایی و هلیکوپتر تایگر نیروی زمینی برای تخصیص بودجه مناسب رقابت کند و تکمیل آن با تاخیر فراوانی همراه بود.

ویژگی‌های فنی

داسو رافال در سه مدل اصلی C، تمرینی دوسرنشینه B و ناونشین M ساخته شده است. رافال مثل نزدیکترین همتای خود یوروفایتر، جت جنگنده‌ای با بال دلتا، کانارد و بدون دم است اما از یوروفایتر کوچکتر و سبک‌تر است. این جنگنده‌ با توجه به اندازه کوچکش قادر است بدون داشتن بال تاشو بر روی ناوهای هواپیمابر حمل شود. رافال با وجود اندازه کوچک توانایی حمل میزان سنگینی مهمات را دارد. وزن خالی مدل سی آن ۹٬۵۰۰ کیلوگرم و وزن مدل ناونشین ۱۰٬۱۹۶ کیلو است اما قادر است با حداکثر ۲۲٬۲۰۰ کیلو وزن از زمین برخیزد. ضمن اینکه شرکت داسو امیدوار است این میزان را تا حدود ۲۵ تن ارتقا دهد. در واقع رافال بدون مهمات و سوخت حدود یک و نیم تن از اف-۱۶سی سبک‌تر است اما می‌تواند با چهار و نیم تن وزن بیشتر از زمین برخیزد. این توانایی باعث می‌شود تا رافال بتواند ۹ و نیم تن انواع بمب و موشک یا سوخت خارجی و ۴٬۷۰۰ کیلوگرم سوخت داخلی را حمل می‌کند. رافال با دو مخزن سوخت خارجی رهاشونده قادر است عملیات‌های ضربتی در عمق ۱۸۵۲ کیلومتری خاک دشمن را حتی با داشتن موشک‌های سنگین هوابه‌سطح و موشک‌های هوابه‌هوا به انجام رساند.[۱]


رافال از دو موتور توربوفن Snecma M88-2 استفاده می‌کند که هر یک بدون استفاده از پس‌سوز ۵۰.۴۲ کیلونیوتن نیروی گشتاوری و با روشن کردن پس‌سوز موتور ۷۵.۶۲ کیلونیوتن گشتاوری دارند. حداکثر سرعت آن ۲ ماخ است و توانایی ابرپیمایش (حرکت با سرعت مافوق صوت بدون پس‌سوز) را دارد. مساحت بال هواپیما ۴۶.۵ متر، بارگیری بال آن ۳۰۶ کیلوگرم بر متر مربع، و طول آن ۱۵.۳ متر است و به یک مسلسل ۳۰ میلی‌متری جیات 30/719B با ۱۲۵ گلوله مجهز است. نسبت قدرت به وزن هواپیما در مدل ام با سوخت داخلی کامل و چهار موشک هوابه‌هوای MBDA MICA به رقم ۰.۹۸۸ می‌رسد. سقف پروازی این هواپیما ۱۸٬۲۹۰ متر است و فشار جی بین ۹ تا -۳.۲ را تحمل می‌کند. رافال می‌تواند در یک ثانیه تا ۳۰ درجه چرخش ناگهانی داشته باشد و سرعت غلت زدن آن ۲۷۰ درجه در یک ثانیه است. ایویونیک هواپیما ساخت شرکت تالس است و از یک رادار آرایه فازی غیرفعال، سیستم جنگ الکترونیک SPECTRA و یک سیستم جستجو و پیگیری امواج فروسرخ تشکیل می‌شود.



 


تانک برترجهان

تانک برتر جهان

رتبه ۱۰ :T90S




کشور سازنده : Rusian
وزن : ۴۶٫۵ تن
خدمه : ۳
نوع سلاح :  توپ ۱۲۵ میلیمتری بدون خان و مسلح شدن اتوماتیک
محدوده عملیاتی : ۵۵۰ کیلومتر مربع همراه با مخزن اضافی سوخت
سرعت : ۶۰ کیلومتر بر ساعت
طول کلی ۹ ۵۳۰ mm
طول شاسی ۶ ۸۶۰ mm
عرض ۳ ۴۶۰ mm
ارتفاع ۲ ۲۲۶ mm
تیربار ۱ x 7.62-mm, 1 x 12.7-mm
دارای موشک هدایت شونده ۹K119M
گردش برجک ۳۶۰
ظرفیت گلوله های توپ ۴۳ گلوله
ظرفیت تیربار ۲ ۰۰۰ x 7.62-mm, 300 x 12.7-mm cartridges
قدرت موتور ۸۴۰ اسب
درجه انحنا و شیب جلوی تانک ۳۰ درجه
توضیحات تکمیلی تانک T90S

 

 

ادامه نوشته

توان هوای اذربایجان

کشور آذربایجان جزو کشور های همسایه ایران است و همچنین کشوری که با ایران روابط نزدیکی از لحاظ اقصادی و تجاری دارد . در این تاپیک قصد شده تا یک بررسی کلی بر روی نیروی هوایی آذربایجان شود تا به یک سری نتایج از جمله مقایسه آن با نیروی هوایی ایران برسیم .
نیروی هوایی آذربایجان با نام AzAF که به آذری " Azərbaycan hərbi hava qüvvələri " می نویسند جزو 3 قوای نظامی این کشور است . این نیرو کار خود را از سال 1918 شروع کرد که هم اکنون در نیروی هوایی اذربایجان در حدود 7900 نفر مشغول به خدمت هستند و از سویی دیگر مجهز به 198 جنگنده و 69 بالگرد که در 16 پایگاه استراتژیک قرار دارند . که البته در حدود 50 فرودگاه که در مواقع استراری از آن استفاده می شود . این کشور جنگنده ها و بالگرد های خود را از کشور های شوروی ، روسیه ، اکراین و پاکستان تهیه کرده است .


در ماه مارس سال 2007 نیروی هوایی اذربایجان نسل چهارم جنگنده های میگ-29 فالکروم را که به تعداد 48 فروند از اکریان و بالروس خریداری کرده بود را آشکار ساخت که البته تا کنون در حدود 30 فروند به اذربایجان تحویل داده شده . در همان سال 2007 آذربایجان با مقامات پاکستانی مذاکره ای را برای خرید جنگنده پیشرفته JF-17 انجام دادند که موفق به خرید 24 فروند از آن شدند که هم اکنون 24 فروند آن در نیروی هوایی اذربایجان عملیاتی هستند . در واقع می توان گفت که سال 2007 یکی از سال های پر رونق در نیروی هوایی اذربایجان بود . از سویی دیگر اذربایجان تعداد 21 فروند میگ-21 و 4 فروند سوخو 17 در اختیار دارد که اساسا ارزش تاکتیکی زیادی ندارند . از دیگر جنگنده های دیگر اذربایجا نمی توان به سوخو 24 به تعداد 9 فروند و سوخو 25 به تعداد 15 فروند که البته فقط 6 تای ان عملیاتی است اشاره کرد .نیروی هوایی اذربایجان هم از هواپیمای آموزشی Aero L-39 Albatros جهت آموزش استفاده می کند . در واقع باید گفت که اطلاعات کاملا موثق و عکس ها از این نیرو بسیار کم هستند و می توان گفت اطلاعات اصل یو دقیق از این نیرو در دست نیست . لذا به همین دلیل موفق به پیدا کردن تصاویر جنگنده های این نیرو با ارم آن نشدم .

ادامه نوشته

مرگ براسرائیل

 
« تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.» حضرت امام خمینی (ره)


ادامه نوشته

موشک سایوز

کارکنان ناسا تصاویر جدیدی از موشک سایوز TMA-09M را منتشر کرده‌اند که در پایگاه فضایی بایکنور قزاقستان منتظر پرتاب است.

فضاپیمای سایوز TMA-09M حامل سه خدمه جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی،از پایگاه فضایی بایکنور قزاقستان به فضا پرتاب و در مدت زمان کمتر از شش ساعت به ISS ملحق شد.

«فئودور یورچیخین» کیهان نورد روس به همراه «کارن نیبرگ» و «لوکا پارمیتانو» از ناسا و آژانس فضایی اروپا سه خدمه جدید ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ را تشکیل می دهند که در یک رکوردشکنی تازه در مدت زمان پنج ساعت و 40 دقیقه به ایستگاه رسیدند.

این سه فضانورد جدید به سه فضانور مستقر در ISS‌ شامل کریس کسیدی فضانورد ناسا، الکسنادر میسورکین و پاول ویونوگرادوف کیهان نوردان روس در مأموریت اکتشافی 36 ملحق شده و شش ماه در ایستگاه فضایی اقامت خواهند داشت.


تصاویر منتشر شده ، سایوز را پیش از پرتاب نشان می‌دهند.